Vi lever i ett bruk og kast samfunn uten like. Det er ikke bra for hverken lommebøker eller miljø. Jeg er den første til å innrømme at jeg har vært ekstremt flink til å ta del i dette samfunnet. Er ting litt ødelagt eller jeg ikke bruker det lenger, så havner det i søppelet og jeg kjøper som oftest nytt i stedefor brukt.

De siste årene har det startet en flott trend med kjøp og salg grupper på facebook, og det er fortsatt stor tradisjon med loppemarked i landet. Det som er søppel for meg og deg, kan være noen andre sine skatter.

Etter at barna våre kom, så har vi handlet mer og mer via slike kjøp og salg grupper på nettet, men nå har jeg litt lyst til å dra på skattejakt hos bruktbutikker. Når jeg var yngre, elsket jeg å vandre rundt i bruktbutikker og spesielt antikvitetsbutikker. Så nå har jeg hatt meg en runde på internett for å finne ut hvilke bruktbutikker som er i nærheten av meg.

På ønskelisten min står det rammer til bildeveggen vår og kurver til oppbevaring. Kanskje det dukker opp noen andre skatter på min vei også? Brukt er ikke lenger synonymt med ufint.

Hilsen

Husmoren 😉

