20140216-202124.jpg

I går fikk jeg ånden litt over meg. Er ekstremt lei av brødmat for tiden, og lager nesten aldri nok til rester lenger. Så da ble det frem med Kenwood maskina for å bake litt lunsjmat.

Resultatet ble grove pizzasnurrer med bacon til mannen min, og med ost og skinke til meg. Kan lage det med hva som helst fyll dere måtte ha for hånden.
Jeg valgte å lage de av grov deig, slik at de metter litt mer og ikke bare er tomme kalorier. Oppskriften på deigen min skal dere selvsagt få.

Grov pizzadeig (2 langpanner med pizza eller ca 30 pizzasnurrer)

  • 3 dl hvetemel
  • 3 dl sammalt hvete fin
  • 3 dl kruskakli
  • 1 pk tørrgjær
  • 1 ts salt
  • 4 ss nøytral olje
  • ca 3 dl lunkent vann.
  1. Bland sammen alt det tørre i en bolle
  2. Ha i olje og vann.
  3. Elt i maskin eller for hånd. Bruker du maskin kan deigen godt være litt klissete før den knar videre for hånd. Da blir den fin og smidig.
  4. Hev i ca 1 time.
  5. Kna deigen godt før du deler den i to og kjevler den ut.
  6. Ha over på stekebrett som er dekket med bakepapir.
  7. Ha på ønsket fyll og ost. Stek på 225 grader i ca 15 min.

20140216-202030.jpg

Om du ønsker å lage pizzasnurrer, så ruller du sammen pizzaen og deler inn i like store  snurrer. Trykk snurrene litt ut og ha litt ost på toppen. Stek på 225 grader i 10-15 min.

Disse er farlig gode, og ikke minst ganske billig å lage. 30 pizzasnurrer for ca 70 kroner.

20140216-202621.jpg

Hilsen

Husmoren 😉

