Den store kjærlighetsdagen nærmer seg med gigantiske skritt. Selv om det ikk er noen tradisjon for å feire denne dagen her i landet, så kan det være koselig å gjøre noe ekstra ut av dagen likevel. Valentinsdagen er ikke bare for kjærester, men en dag for å vise at man setter pris på alle man er glad i.

Ikke trenger det å koste så mye heller. Jeg er opptatt av at man skal kose seg maksimalt for minimalt. Så selvfølgelig har jeg en liten liste med tips til dere alle sammen. Som alltid, Pinterest er min beste venn så inspirasjonen er hentet derfra.

Lag til en koselig date hjemme i egen stue. Pynt noen vaser med en rosa sløyfe, kanskje noen dyprosa stearinlys og demp lyset. Trenger ikke å dekke hele stuen med rosa for å få det romantisk. Har dere barn, så kan dere la barna ta del i romantikken. Noen røde fat og en rød kopp er alt som skal til før de føler at de er en del av dagen.

Så var det maten. Her er det jo hjerter og romantikk som står på menyen selvsagt.

I stede for de vanlige ovnsbakte potetene eller den kjedelige risen, hva med å lage små hjerteformede poteter?

Hjerter

(Bilde hentet fra www.hanielas.com) 

  • 4-6 poteter ca delt i skiver ca 1 cm tykke
  • 1/2 dl olivenolje
  • 1 ss rosmarin.
  • Litt salt
  1. Sett ovnen på ca 225 grader.
  2. Lag marinade av olje, rosmarin og salt.
  3. Kok opp vann med salt. Når det koker opp, skru ned platen slik at det småkoker.
  4. Trykk hjerter ut av potetskivene og kok i 3-4 min. Sil av de og la de avkjøle seg litt.
  5. Ha potetene over i ildfast form eller på stekebrett kledd med bakepapir.
  6. Stek i 20-25 minutter. Vend potetene en gang i blandt slik at de blir stekt jevnt.
  7. Server til hva enn hjertet måtte ønske. Passer perfekt til kyllingbryst, flatbiff av svin mm.

Når middagen endelig er spist, så syns jeg dere fortjener en liten søtsak! Og jeg har jo selvsagt en på lur til dere.

I mine øyne er det få ting som slår jordbær med krem eller vaniljesaus. Kutt jorbærene til søte hjerter, så følger du temaet av dagen også 😀 Bærene du får selv på denne tiden av året, kan faktisk være veldig søte og gode.

Vil du ha en litt mer fjong dessert, ta en titt på denne linken
http://www.godt.no/#!/artikkel/22760327/Fem+fantastiske+godsaker+du+kan+lage+til+Valentines&xtor=CS1-2-22760327%5BFem+fantastiske+godsaker+du+kan+lage+til+Valentines%5D
Mange deilige forslag som jeg sikler over i allefall.

Happy Valentines

Hilsen

Husmoren 😉

