Jeg har kanskje gitt uttrykk for at jeg er ekstremt flink til å unngå utskeielser. Tro meg, jeg har mine dager jeg også. Det er ikke hver dag det frister med kjedelig brød til lunsj eller torsk til middag nå igjen.

Enkelte ganger feilslår planleggingen min. Det er ganger der jeg har klart å planlegge samme middagen to ganger samme uken. Slikt kan vi ikke ha noe av og heldigvis har vi en fullstappet plan å ta av. Enkleste måten er å bytte om på noen dager. Det gjøres ofte her i huset. En skal jo ha lyst på det man lager.

Så kommer alle disse andre utskeielsene. En juice eller brus her og der eller kanskje til og med en sjokolade midt i uken. Ikke så godt for helsa kanskje, men der og da er det ikke så lett å bry seg. Om budsjettet sprekker med en 100 lapp så gjør det jo ingenting. Hovedtanken er jo å få mer kontroll over pengebruken på mat.

Så vekk med alle tanker om at dere feiler stort om det frister å skeie litt ut. Kos dere og nyt livet.

Hilsen

Husmoren 😉

