Jeg fikk høre en litt artig ting her om dagen. En leser delte bloggen min med sin mor, og forklarte samtidig konseptet for henne. Kommentaren fra moren kommer jeg nok sent til å glemme. «Får ungene hennes middag hver dag?»

Den likte jeg så godt at jeg bare måtte dele den med dere alle. Og samtidig gi ett litt offentlig svar dersom det er noen flere der ute som kanskje er redd for at barna ikke skal få i seg nok mat.

Mine barn er mildt sagt velfødde. De spiser mer enn meg noen ganger. Skikkelige matvrak. Til tross for dette, så har vi klart å holde matutgiftene nede takket være god planlegging og fokus på porsjoner.

Har dere barn, bør det selvsagt beregnes litt mer enn det dere forventer at de spiser. For noen dager rører de så vidt maten, mens andre dager kan de spise både 2 og 3 vanlige porsjoner.

Så det er langt ifra nødendig å gå sulten selv om en ønsker å spare penger.

Hilsen

Husmoren 😉

 

