Stikkord

, , ,

Som jeg skrev i ett tidligere innlegg, så er det her en sparer pengene.

Ett par eksempler på hva jeg gjør:

  • Til en torskemiddag går det ca 400 gram her i huset. Jeg fryser porsjoner på ca 550 gram. De 150 grammene jeg sitter igjen med fra middagen, bruker jeg til fiskegrateng. Det blir alltid rester av fiskegratengen, så de brukes dagen etter til lunsj eller steiker det på panne med rester av poteter, om jeg har det, og litt bacon. Det blir ett fint kveldsmåltid eller en varm frokost. 3 måltider fra 550 gram fisk som koster mellom 50 og 70kr. Det er ikke ille for 3 middager.
  • Når du lager middag, ikke kok poteter, pasta, ris, saus eller grønnsaker til en hel hær. Det holder å lage den mengden dere vet blir spist opp. En potet eller gulrot ekstra gjør ikke noe, men husk at all mat er penger. Hvem liker vel å kaste penger?
  • Frys rester av kylling, lasagne, pizza ol. om du har plass til det. Tenk hvor herlig søndagslunsj det kan bli? Lag en deilig pastasalat av kyllingen. Blir det rester? Lunsj på jobb neste dag!

Husk å vær forsiktig med rester av ris, pasta og rå løk. Står det for lenge er det ikke så bra for deg å spise det. Helsen kommer først.

Hilsen

Husmoren 😉

