Stikkord

, ,

Når handlelisten er skrevet, så er det selvfølgelig klart for å gjøre innkjøpene. Jeg handler hos 3-4 ulike butikker. Hvorfor? For å spare penger selvsagt. Mesteparten handler jeg hos Kiwi på grunn av Trumfpoeng og fordi jeg liker First Price produkter bedre enn andre billigmerker.

Det siste jeg vil, er at dere skal tro at jeg bare handler billig mat og det er slik jeg sparer så masse penger. Tro meg, jeg kjøper masse dyr mat. Stangekylling, biff fra slakteren, fisk fra fiskedisken osv havner i handlevognen min. Jeg bare kjøper alt tilbehøret billigst mulig og ikke minst, jeg tenker porsjoner. Kjøtt, fugl og fisk er dyrt uansett. Det viktigste er å ikke sløse med det.

Ett lite ekstra tips når dere er og handler, sjekk om butikken har kjøtt eller fisk på tilbud på grunn av dato. Der kan en få seg noen gode kupp innimellom. Frys det med en gang du kommer hjem, så trenger du ikke å bekymre deg for datoen.

Når handlingen så er gjennomført, pleier jeg å dele ting opp i porsjoner. Karbonader, fiskekaker osv kommer ofte i pakker som ikke samsvarer med det jeg trenger til en porsjon. Derfor deler jeg det opp før jeg fryser det. Da blir middagslagingen så mye lettere også.

For meg er det en ren lykkefølelse å komme hjem etter handling og se skapene bli fylt opp igjen. I tillegg har det gått sport i å se sluttsummen på kassalappene. Prøver hele tiden å slå forgje måned. Ja, jeg er litt sær, men fy så gøy det er!

Kos dere med planlegging og handling. Husk å oppdatere meg på hvordan det går med dere!

Hilsen

Husmoren 😉

